CHOSEPHD STUDENTSErica Magliano

PhD Student

C.H.O.S.E.
c/o Casale 11
University of Rome "Tor Vergata"
Viale Pietro Gismondi s.n.c. - 00133 Rome - Italy

Profile

Erica Magliano received her master’s degree in Electronic Engineering cum laude in 2020 at University of Salerno. The research activity of her master’s thesis was done at the Helmholtz Zentrum Berlin (HZB) in Germany, and was focused on the fabrication and characterization of co-evaporated perovskite solar cells, under the supervision of Prof. Dr. Steve Albrecht. Currently, she is a PhD student in Prof. Aldo Di Carlo’s group.

Research Activity

The research activity of Erica Magliano is mainly focused on perovskite/silicon tandem solar cells.