CHOSE

SPECIAL ISSUE "ADVANCED HYBRID AND COMPOSITE CRYSTALS FOR SOLAR FUELS"

special issues

A Special Issue on "ADVANCED HYBRID AND COMPOSITE CRYSTALS FOR SOLAR FUELS"

Various technologies based on photochemical, photobiological, thermochemical, photoelectrochemical, and photovoltaic-electrochemical integration have been utilized for solar fuel production. However, there are numerous scientific challenges to developing these technologies, including finding suitable materials and hybrid/composite structures to improve light absorption, developing more efficient and stable catalysts and thin films, enhancing selectivity, minimizing interfacial losses, and resisting degradation. Accordingly, the utilization of some advanced organic/inorganic hybrid and composite crystalline compounds and relative thin films such as 2D/3D structures, plasmonic core-shell, carbon-based nanostructures, porous nanostructures, molecular catalysts, metal-organic and zeolitic imidazolate frameworks, polyoxometalates, hybrid conjugated polymers, and hybrid biomimetics can markedly improve the performance of solar fuel technologies toward industrialization.

Special Issue Editors:

Narges Yaghoobi Nia, Aldo Di Carlo, Adelio Mendes, Mahmoud Zendehdel, Hong Zhang, Gabriele Centi, Francesco Aquilante

Available at the link:

Deadline for manuscript submissions: 15 May 2021.