CHOSEPHD STUDENTSPaolo Mariani

Paolo Mariani

Paolo Mariani obtained the Master Degree in Physics at the University of Rome "La Sapienza" on December 2010. His thesis was on: "Transizioni di fase e transizioni stocastiche in sistemi finiti con interazioni a corto e a lungo raggio" ("Phase transitions and stochastic transitions in finite systems with short and long-range interactions").

In 2011 he attended the second-level professional master's programmes in Photovoltaics Engineering at University of Rome “Tor Vergata”. His thesis was on: “Analysis and optimization of production process of DSSC photovoltaic devices”

His supervisor was Prof. Franco Giannini

From April 2012 to December 2015 he worked at Dyepower Consortium, involved in the development of large-area Dye Sensitized Solar Cells (DSSC)

Since November 2013, he is a Ph.D. Student in Electronic Engineering at C.H.O.S.E.

His supervisor is Prof. Aldo Di Carlo.

Structural stability of DSSC large-area devices both on glass/glass and glass/flexible devices. Sintering processes of titanium dioxide for industrialization of DSSC devices. Introduction of graphene as charge collector for DSSC electrodes. Optimization of graphene as catalyst on flexible DSSC counterelectrodes.

"The role of printing techniques for large-area dye sensitized solar cells"
P. Mariani, L. Vesce, A. Di Carlo
Semiconductor Science and Technology 2015, vol. 30, 104003

The article has been selected by Editorial Board of Semiconductor Science and Technology for inclusion in 2015 Article Highlights collection.