CHOSEPOSTDOCFabio Matteocci

Fabio Matteocci

clip_image002.jpg

Fabio Matteocci was born on December 19th 1983 in Rome. He graduated in Electronic Engineer at TorVergata's University, Rome in 2009. He did a thesis on "Planning and Optimization of DSC Solar Cell with Ionic Liquid Electrolytes".
Since February 2010 from February 2011 he worked on Physics Department of Tor Vergata University at Nirap Project (Solar Powered Nanosensors for data acquisition and surveying in remote areas) in DSC modules fabrication for CHOSE Group.

Since November 2010 he's a Ph.D. at Tor Vergata University in Electronic Engineer Department.

He's working on developing of solid state DSC in order to proceed on the large area production of this device.

Matteocci F, Mincuzzi G, Giordano F, Capasso A, Artuso E, Barolo C, Viscardi G, Brown TM, Reale A, Di Carlo A. Blocking Layer Optimization of poly(3-hexylthiopene) based Solid State Dye Sensitized Solar Cells.Organic Electronics 14 (2013), 1882-1890.