CHOSEPHD STUDENTSSergio Castro

FOTO VISA 1
MSc Sergio Alexis Castro Hermosa

Ph.D. Student in Electronics Engineering

Centre for Hybrid and Organic Solar Energy (CHOSE)

University of Rome Tor Vergata

Via Giacomo Peroni 400/402 Ed. 8A, 00131

Rome, Italy

Sergio Castro is a first year Ph.D. student at CHOSE group, University of Rome – Tor Vergata. In 2014 he was awarded by Departamento del Huila (Colombia) with a full scholarship for PhD studies. Before coming to Italy he completed a bachelor in Mechatronic Engineering and a MSc in Materials and Process Engineering at the Universidad Nacional de Colombia, Bogotá, Colombia. From 2010-2015 he worked as teaching assistant at the Universidad Distrital and graduate student instructor at the Universidad Nacional de Colombia. Between 2011 and 2012 he received a scholarship for outstanding graduate students from the Universidad Nacional de Colombia.

The topic of his PhD research is in new strategies for perovskite solar cell stability especially on flexible substrates.

• Research Update: Large-area deposition, coating, printing, and processing techniques for the upscaling of perovskite solar cell technology. DOI:10.1063/1.4962478
  • Electro chemical characterization of VXNbYCZ/BiXTiYOZ coatings produced through thermo-reactive diffusion and the sputtering technique. (https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5432047)