CHOSEPHD STUDENTSBabak Taheri

PhD Student

C.H.O.S.E.
c/o Casale 11
University of Rome "Tor Vergata"
Viale Pietro Gismondi s.n.c.
IT-00133 Rome

Babak Taheri obtained the Master’s Degree in Electronic Engineering at University of Rome Tor Vergata in 2013 with a thesis on: "Estimation of diffusion length spatially resolved in hybrid DSSC solar cells" (Supervisor: Prof. Aldo Di Carlo). He carried out his thesis in the laboratories of C.H.O.S.E. (Centre for Hybrid and Organic Solar Energy) in Rome, Italy.

Babak Taheri's activity is focused on Spray coating method for the scale up of all constituent layers of perovskite solar devices. Fabrication of full spray perovskite solar modules.
Interface engineering by using spray new 2D materials
His experimental research is also focused on the development and characterization of perovskite solar modules using Light Beam Induced Current technique.

Graphene–Perovskite Solar Cells Exceed 18 % Efficiency: A Stability Study,
Antonio Agresti, Sara Pescetelli, Babak Taheri, Antonio Esaù Del Rio Castillo, Lucio Cinà, Francesco Bonaccorso, Aldo Di Carlo

A Fully Laser Scribed Perovskite Mini-Module with 16% Steady-State Aperture Area Efficiency
Arnaud Walter, Soo-Jin Moon, Brett A. Kamino, Linus Löfgren, Davide Sacchetto, Fabio Matteocci, Babak Taheri, Julien Bailat, Aldo Di Carlo, Christophe Ballif, and Sylvain Nicolay