CHOSEEX RESEARCHERAlessandro Lanuti (10-2014)

Alessandro Lanuti (10-2014)

alex_profilo.jpg

Engineer - Ph. D. Student

C.H.O.S.E. - University of Rome "Tor Vergata"

Tecnopolo Tiburtino, Via Giacomo Peroni 400/402, 00131 Rome - ITALY

Tel:   +39-0696038034

Mob: +39-3282576906

Alessandro Lanuti obtained the master's degree in Electronics Engineering, at University of Rome "Tor Vergata" on October 2009. Thesis: "Sviluppo, Tecniche di Processo e Caratterizzazione di Controelettrodi al Platino per Celle Solari DSC" ("Development, Technical Process and Characterization of Platinum Counter Electrode for Solar Cells DSC").

Since November 2009, he is a Ph. D. student (fellowship holder) in Telecommunications and Microelectronics Engineering at C.H.O.S.E., in OLAB (Opto&Nano Electronics) group, of the Electronics Engineering Department, at University of Rome "Tor Vergata". He is also involved in the project of the DyePower consortium about the industrialization of the dye-sensitized cells (DSCs), focused on the development of the panel realization and stability study of large area DSCs.